• Ramon Folch

2013

(Barcelona, 1946) És doctor en biologia i socioecòleg. Presideix ERF - Estudi Ramon Folch & Associats SL, consultoria i taller de projectes ambientals i energètics que ell mateix fundà l'any 1994.

Ha estat consultor ambiental de la UNESCO i president del Consell Social de la UPC. Ha publicat una trentena de llibres i nombrosos articles.

Actual President de la Fundació des del 2015.

Ramon Folch
  • Josep Maria Montaner

2013

(Barcelona, 1954) És doctor arquitecte i catedràtic de Composició Arquitectònica de l'Escola d'Arquitectura de Barcelona. Codirigeix el Màster Laboratorio de la Vivienda del siglo XXI.

És autor de més trenta llibres i col·labora regularment amb El País i La Vanguardia i revistes nacionals i internacionals. Ha impartit cursos i conferències a diverses ciutats d'Europa, Amèrica i Àsia.

President de la Fundació 2013-2015.

Josep Maria Montaner
  • Jordi Barcons

2013

(Les Preses, 1959) Llicenciat en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona el 1981. Funcionari d'habilitació estatal de la subescala de secretaria, categoria superior, a l'any 1994. Llicenciat en Ciències Polítiques i Sociologia per la UNED, el 2005. Secretari de l'Ajuntament de la Vall d'en Bas de 1984 al 1989. Secretari del Consell Comarcal de Muntanya de la Garrotxa del 1984 al 1988. Secretari del Consell Comarcal de la Garrotxa de 1988 a 1989. Secretari de l'Ajuntament de Begur des de 1989 fins l'actualitat. Advocat i assessor jurídic de diferents Ajuntaments.

Secretari de la Fundació

Jordi Barcons
  • Rafael Aranda

2013

(Olot, 1961) És arquitecte des de 1987. Des de 1988 junt a Carme Pigem i Ramon Vilalta treballen junts sota el nom RCR ARQUITECTES. Des de l'any 1987 són arquitectes assessors del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

Actualment convoquen i dirigeixen un Workshop Internacional d’Estiu en el seu estudi des del 2012 ubicat a la seu d’una antiga foneria. Són Premi Nacional de Cultura d’Arquitectura 2005 de la Generalitat de Catalunya,  Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres 2008 de la República de França, membres honorífics de l’AIA American Institute of Architecture 2010, membres honorífics del RIBA Royal Institute of British Architects 2012 i Medalla d’Or de l’Académie d’Architecture Française 2015.

Rafael Aranda
  • Josep Berga

2013

(Barcelona, 1964) Llicenciat en Filosofia per la UAB. Activista cultural i, actualment, Regidor de Cultural de l'Ajuntament d'Olot i President de Transversal, Xarxa d'Activitats Culturals.

Josep Berga
  • Santiago Mercadé

2013

(Barcelona, 1960) És llicenciat i MBA en administració d'empreses per ESADE (Barcelona), HEC (París) i New York University. Conseller delegat de Layetana Immobiliària des de 1986 a l'actualitat.

Membre del Board of Trustees de l'Urban Land Institute (Washington) 1999-2009.

Santiago Mercadé
  • Carme Pigem

2013

(Olot, 1962) És arquitecta des de 1987. Des de 1988 junt a Rafael Aranda i Ramon Vilalta treballen sota el nom RCR ARQUITECTES. Des de l'any 1989 són arquitectes assessors del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Ha estat professora de Projectes 1992-1999 i membre de tribunal de PFC a l'ETSAV 1997-2003; i de Projectes 1997-2003 i  membre de tribunal de PFC a l'ETSAB 2002-2003; i de projectes de la titulació de Paisatgisme a l'ETSAB 2003-2005.

Carme Pigem
  • Eugeni Pons

2013

(Barcelona, 1964) Llicenciat en filosofia inicia, en paral·lel, estudis de fotografia a l'IEFC de Barcelona. Comença professionalment amb la fotografia publicitària però poc després s'embarca en la fotografia d'arquitectura, que ja no abandona. Ha col·laborat amb nombroses publicacions especialitzades i prestigiosos estudis d'arquitectura,i ha estat guardonat amb cinc premis LUX de fotografia d'arquitectura.

Eugeni Pons
  • Ramon Vilalta

2013

(Vic, 1960) És arquitecte des de 1987. Des de 1988 junt a Rafael Aranda i Carme Pigem treballen sota el nom RCR ARQUITECTES. Des de l'any 1989 són arquitectes assessors del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Ha estat professor d'Urbanisme i Arquitectura del Paisatge a l'ETSAV 1989-2001 i membre de tribunal de Projectes Fi de Carrera a l'ETSAB 2011-2015.

Ramon Vilalta
  • Joaquim de Trincheria

2013

(1940) Regidor de l'Ajuntament d'Olot durant 24 anys, és un conversador nat amb una gran sensibilitat artística.

Joaquim de Trincheria